Werken in leefgroepen

Bij de invoering van Ervarings Gericht Onderwijs zijn we gestart met leefgroepen. We hebben 3 leefgroepen op school.

Leefgroep 1, deze leefgroep bestaat uit groep 1, groep 2 en groep 3. Leefgroep 1 heeft 3 lokalen ter beschikking die aan elkaar gekoppeld zijn. Scheidingswanden maken het mogelijk er één grote ruimte van te maken.

Leefgroep 2, deze leefgroep bestaat uit groep 4, groep 5 en groep 6. Leefgroep 2 heeft 2 lokalen ter beschikking die aan elkaar gekoppeld zijn. een scheidingswand maakt het mogelijk om van de twee lokalen één ruimte te maken.

Leefgroep 3, deze leefgroep bestaat uit groep 7 en groep 8. Leefgroep 3 heeft 2 lokalen ter beschikking die aan elkaar gekoppeld zijn. Scheidingswanden maken het mogelijk er één grote ruimte van te maken.

In de leefgroep zijn twee leerkrachten werkzaam en één onderwijsassistente. Daarnaast zijn er stagiaires werkzaam in de leefgroepen, zoals een zij-instromer, PABO stagiar en onderwijsassistent in opleiding.

Het gebouw is uitermate geschikt voor Ervarings Gericht Onderwijs. Naast de lokalen voor de leefgroepen heeft de school de beschikking over een groot onderwijsleerplein met podium, een technieklokaal en een atelierlokaal.